آنتي ويروس رايگان آنتي ويروس رايگان .

آنتي ويروس رايگان

آنتي ويروس نود ۳۲ – ESET NOD32 Antivirus 8

آنتي ويروس

دانلود آنتي ويروس نود ۳۲

آنتي ويروس نود ۳۲ – ESET NOD32 Antivirus 8

نسخه جديد آنتي ويروس نود ۳۲ ، يا ESET NOD32 Antivirus منتشر شد! (۸)

آنتي ويروس نود ۳۲ ، از معروف ترين و قدرتمند ترين آنتي ويروس هاي دنياست. اين آنتي ويروس مخصوصا در بين كاربران ايراني محبوبيت زيادي دارد.

هر چند تيم پشتيباني سرزمين دانلود هميشه با معرفي آنتي ويروس هاي رايگان و ارائه لينك دانلود آنها تاكيد كرده است امنيت برخي از آنتي ويروس هاي رايگان (كه بدون دردسر هم آپديت ميشوند) تفاوت چنداني با آنتي ويروس هاي معروف (مثل نود ۳۲ و كسپرسكي) ندارد، اما به خاطر سابقه و شهرت آنها، هنوز هم بسياري از كاربران ترجيح ميدهند از آنتي ويروس هاي سنگيني مثل نود ۳۲ استفاده كنند.

در نسخه جديد آنتي ويروس Nod 32 ، تغيبرات زيادي به چشم ميايد، مانند به روز رساني ليست كشور هاي پشتيباني شده كه كشورمان ايران نيز جزو اين دسته ميباشد، بسياري از باگ هاي نرم افزار نيز رفع شده است و براي ويندوز ۸٫۱ نيز بيشتر بهينه سازي شده ولي همچنان ايرادي كه ميتوان به آن گرفت رفع نشدن مشكل اجراي وظايف برنامه ريزي شده بعد از ريستارت كردن ويندوز ۸٫۱ ميباشد كه در آپديت هاي بعدي اين آنتي ويروس محبوب قول برطرف شدن اين مشكل نيز داده شده است.

 

نسخه جديد آنتي ويروس نود ۳۲ ، داراي ۵ بخش اصلي است:

Antivirus Monitor :

بخش اصلي نرم افزار است. كه وظيفه آن استقرار در حافظه و اسكن اتوماتيك تمام فايل هايي است كه كاربر با آنها سروكار دارد. اين بخش به صورت خودكار انواع ويروس، تروجان، برنامه هاي جاسوسي، و فايل هاي مشكوك را شناسايي و پاكسازي ميكند.

Nod32 :

اين بخش براي اسكن دستي فايل ها يا پوشه ها توسط كاربر استفاده ميشود. با كمك اين بخش شما ميتوانيد درايو ها و فولدر هاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد تا آنتي ويروس شروع به اسكن كردن آنها كند.

Internet Monitor :

همانطور كه ار نامش پيداست، اين بخش وظيفه حفاظت از كامپيوتر در برابر سايت هاي آلوده و تهديدات اينترنتي را بر عهده دارد. اين بخش، ترافيك اينترنت كاربر را تحت نظر گرفته و از ورود فايل هاي مشكوك و آلوده از طريق اينترنت جلوگيري ميكند.

Email Monitor :

وظيفه اين بخش، كنترل ايميل هاي ارسالي و دريافتي ميباشد.

Document Monitor :

اين بخش، مخصوص اسكن فايل هاي متني و سند هاي اداري (مثل فايل هاي برنامه آفيس) است.

مهم ترين ويژگي هاي نرم افزار ESET NOD32:

– شناسايي دقيق ويروس ها

– موتور قوي آنتي ويروس

– به روزرساني خودكار

– قابليت زمان بندي براي اسكن

– اسكن هوشمند سيستم

– قابليت اسكن ايميل ها و محافظت اينترنتي

– قابليت اسكن حافظه هاي فلش و جلوگيري از ويروسي شدن توسط آن ها

مهمترين تغييرات نسخه ۸ :

– اضافه شدن ايران به ليست كشور هاي پشتيباني شده

– رفع مشكل باز شدن پنجره يادآوري آنتي ويروس

– بهينه سازي شده براي ويندوز ۸٫۱

– رفع مشكل متوقف شدن اسكن در شروع اوليه

 

دانلود قوي ترين آنتي ويروس


برچسب: ، دانلود آنتي ويروس رايگان قوي، دانلود برترين آنتي ويروس ها، معرفي آنتي ويروس هاي برتر، معرفي انواع آنتي ويروس ها، مهم ترين انتي ويروس ها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۲:۴۲ توسط:faezeh موضوع:

ويروس كامپيوتري چيست؟

ويروس رايانه‌اي، برنامه‌اي است كه خود به خود تكثير مي‌شود و از رايانه‌اي به رايانه‌ي ديگر راه مي‌يابد. اين نوع ويروس‌ها درست مانند ويروس‌هاي ميكروبي (بيولوژيكي) كه انسان‌ها را آلوده و سلامت آن ها را مختل مي كنند و از فردي به فرد ديگر سرايت مي‌‌كنند، سبب مي‌شوند در كار رايانه‌ها اختلال ايجاد شود.

به اين صورت كه اطلاعات را از بين مي‌برند و سبب كندي يا ناكارآمد شدن برنامه‌ها مي‌شوند. بعضي از ويروس‌‌ها فقط اختلالات كوچكي ايجاد مي‌كنند؛ اما وجود برخي ديگر ممكن است به مشكلات بزرگ و جبران ناپذيري منجر شود. ويروس‌‌ها گاه ممكن است اطلاعات رايانه را به طور كامل پاك كنند يا آن ها را تغيير بدهند، اطلاعات موجود در رايانه را سرقت كنند، برنامه‌هايي را ناخواسته به اجرا درآورند يا حتي، رايانه را به طور كامل از كار بيندازند.

ويروس‌ها چگونه رايانه‌ها را آلوده مي‌كنند؟

ويروس‌‌ها به روش‌هاي مختلف رايانه‌ها را آلوده مي‌كنند. مثلاً از طريق لوح فشرده (سي دي)، پست الكترونيك (ايميل)، پوشه (فايل)هايي كه از اينترنت گرفته مي‌شود يا حتي پوشه‌هاي حاوي موسيقي و فيلم و بازي. شبكه‌‌هاي رايانه‌اي نيز يكي از متداول‌ترين و گسترده‌ترين راه‌ها براي انتقال ويروس از رايانه‌اي به تعداد زيادي رايانه به صورت همزمان هستند.

در گذشته اگر ويروسي به رايانه‌اي راه مي‌يافت، عملاً نمي‌توانست آن را آلوده كند يا به رايانه‌ي ديگري منتقل شود، مگر آن كه كاربر، آن را ناخواسته اجرا مي‌كرد؛ درست مانند كاري كه با برنامه‌هاي ديگر انجام مي‌داد؛ اما ويروس‌هاي امروزي به خودي خود مي‌توانند رايانه‌ها را آلوده كنند، تكثير شوند و به رايانه‌هاي ديگري منتقل شوند. از آن جا كه امروزه اغلب رايانه‌ها به شبكه‌ي جهاني اينترنت متصل هستند، ويروس‌ها به راحتي و در عرض چند دقيقه مي‌‌توانند از يك سوي كره‌ي زمين به سوي ديگر آن منتقل شوند.

انواع ويروس‌ها

ويروس‌ها انواع مختلفي دارند كه شناخته شده‌ترين آن ها انگلي يا پارازيتي (كه به پوشه‌ها‌ و پرونده‌ها آسيب مي‌زنند)، خودراه‌انداز (Boot Sector)، چند ريختي (كه در هر رايانه‌اي به شكلي درمي‌آيند)، چند بخشي (تركيبي)، ماكرو و مخفي هستند.

ساير برنامه‌هاي مختل‌كننده‌ي رايانه

برخي از متخصصان رايانه اسب تروا (Trojan)، كرم‌ها (Worms) و بمب‌‌ها را در دسته‌ي ويروس‌‌هاي رايانه‌اي قرار نمي‌دهند؛ اما واقعيت اين است كه اين برنامه‌ها هم بسيار مخرب هستند و مي‌توانند خسارات‌هاي جدي و جبران ناپذيري به رايانه‌ وارد كنند. اسب تروا تظاهر مي‌كند كه كار خاصي را انجام مي‌دهد، ولي در عمل براي هدف خاصي ساخته شده است. به عنوان مثال وانمود مي‌كند يك بازي است، اما در حقيقت امكان هك و اجازه‌ي ورود به رايانه‌ي شما را به كاربر ديگري مي‌دهد يا هارد ديسك رايانه را پاك مي‌كنند. كِرم‌ها، برنامه‌‌هايي هستند كه مانند ويروس‌ها توان تكثير كردن خود را دارند؛ ولي بر خلاف آن ها براي گسترش خود به برنامه‌هاي ديگري نياز ندارند تا آن ها را آلوده كند و تحت عنوان پوشه‌هاي آلوده به رايانه‌هاي ديگر منتقل شوند.

بمب‌ها، برنامه‌هايي هستند كه در زمان‌هاي از پيش تعيين شده، مثلاً يك روز خاص، اعمالي غيرمنتظره از خود نشان مي‌دهند. اين برنامه‌‌ها نه خود را گسترش مي‌دهند و نه پوشه‌‌ها‌ را آلوده مي كنند. با وجود تنوع برنامه‌هاي مخرب رايانه‌اي، ضد ويروس‌‌هاي قوي مي‌توانند آن ها را شناسايي كنند و از بين ببرند.

ضد ويروس (آنتي ويروس)

ضد ويروس اصطلاحي است كه به برنامه يا مجموعه‌اي از برنامه‌ها گفته مي‌شود كه براي محافظت از رايانه‌ها در برابر ويروس‌‌ها به كار گرفته مي‌شود.

اين برنامه‌ها با بررسي محتواي پوشه‌ها، دنبال ويروس‌ها يا كرم‌هاي رايانه‌اي مي‌گردند و در صورت مشاهده از ورودشان به رايانه و اجراشدنشان جلوگيري مي‌كنند يا به شما هشدار مي‌دهند يا دستور مي‌گيرند كه ويروس را پاك كنند. گاه براي پاك كردن ويروس بايد پوشه‌ي آلوده را پاك كرد و گاه نيز مي‌توان خسارت‌هايي را كه به آن وارد شده، ترميم كرد.


برچسب: ، انواع نرم افزار رايگان، دانلود آنتي وروس رايگان قوي، دانلود آنتي ويروس براي كامپيوتر، دانلود آنتي ويروس قوي، معرفي انواع آنتي ويروس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۱:۵۱ توسط:faezeh موضوع:

بهترين آنتي ويروس‌هاي رايگان

-بهترين آنتي ويروس‌ رايگان

Comodo Internet Security

آنتي ويروس
نرم افزار Comodo يكي از آنتي ويروس هاي قوي رايگان مي باشد.اين آنتي ويروس از زبان فارسي پشتيباني كرده و مي تواند به صورت رايگان بروزرساني شود.

 

دانلود آنتي ويروس


برچسب: ، آنتي ويروس هاي پر سرعت، انواع آنتي ويروس ها، برترين انتي ويروس، دانلود آنتي ويروس رايگان، مهم ترين آنتي ويروس ها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۱:۰۱ توسط:faezeh موضوع:

نرم افزار امنيت اوست – Avast Internet Security 7.0


نرم افزار

دانلود نرم افزار امنيت اينترنت اوست – Avast Internet Security 7.0

(دانلود اختصاصي از سرزمين دانلود)

آنتي ويروس و نرم افزار امنيت اينترنت Avast ، نرم افزاري قدرتمند و قابل اطمينان براي تامين امنيت كامپيوتر شماست. اين نرم افزار قادر است تا ويروس ها، كرم ها، برنامه هاي جاسوسي، و ساير بدافزار ها را در كامپيوتر شما شناسايي كرده و از بين ببرد. سيستم حفاظتي گارد نرم افزار اوست، در حافظه ويندوز شما مستقر شده و جلوي ورود هر گونه فايل مخربي را مي گيرد.

اين روزها كه با فراگير شدن اينترنت مواجه هستيم، تعداد سايت هاي آلوده و برنامه هايي كه سعي مي كنند از طريق اينترنت به اطلاعات شما نفوذ كنند هم افزايش يافته است. آنتي ويروس و نرم افزار امنيتي Avast با سيستم به روز رساني و آپديت دقيقي كه دارد، از جديدترين نرم افزار هاي مخرب و روش كار آنها با خبر است و به صورت هوشمندانه اي از كامپيوتر شما مراقبت مي كند.

شايد اسم آنتي ويروس Avast براي بسياري از كاربران ناشناخته باشد. اما بد نيست بدانيد كه كمپاني Avast از سال ۱۹۹۸ اقدام به ساخت نرم افزار هاي امنيتي مي كند و حتي آنتي ويروس Avast در سال هاي ۲۰۰۵ ، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ برنده جوايز متعددي از سايت هاي معتبري مثل سافت پديا و CNET شده است.

آموزش نصب و فعال سازي :

بعد از نصب آنتي ويروس، فايل Licence.avastlic را كه در پوشه Licence قرار دارد در محل نصب نرم افزار كپي كرده و از آن براي رجيستر كردن آنتي ويروس استفاده كنيد.

 

دانلود نرم افزار امنيت

 


برچسب: ، انواع نرم افزار رايگان، برترين نرم افزار ها، دانلود آنتي ويروس رايگان، دانلود نرم افزارهاي قوي، معرفي نرم افزار قوي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۰:۱۳ توسط:faezeh موضوع:

آنتي ويروس اوست رايگان – Avast Free Antivirus 12.2.22

آنتي ويروس

دانلود آنتي ويروس اوست نسخه رايگان

Avast Free Antivirus 12.2.22

آنتي ويروس اوست نسخه رايگان – Avast Free Antivirus 12.2.22

نسخه جديد آنتي ويروس اوست نسخه رايگان، Avast Free Antivirus منتشر شد! (۱۲٫۲٫۲۲)

در شرايطي كه تهيه نسخه اصلي آنتي ويروس هاي پولي براي اكثر كاربران داخل كشور ميسر نيست، و همچنين مشكلاتي كه براي آپديت آنتي ويروس هاي كرك شده و قفل شكسته وجود دارد، استفاده از آنتي ويروس هاي رايگان بسيار گزينه ي مناسبي است. تا ديگر نگران Expire شدن يا عدم آپديت آنتي ويروس خود نباشيد.

جديدترين نسخه آنتي ويروس رايگان اوست، يعني Avast Free Antivirus 12.2.22 منتشر شد. اين آنتي ويروس با وجود اينكه رايگان است، اما نياز كاربران خانگي به يك آنتي ويروس خوب را كاملا برطرف مي كند. اين آنتي ويروس به صورت روزانه قابل آپديت مي باشد. آپديت هاي كم حجم و امكان به روز رساني براي كاربران داخل ايران، از امكانات خوب اين آنتي ويروس قدرتمند است.

از ديگر مزاياي آنتي ويروس Avast ، حجم كم و سرعت بالاي آن است. اين آنتي ويروس منابع كمي از سيستم عامل را مصرف ميكند. و تاثير منفي چنداني بر سرعت ويندوز ندارد.

مهم ترين ويژگي هاي نرم افزار Avast Free Antivirus:

– نصب آسان بدون نياز به كرك يا سريال
– سطح امنيت بالا در برابر ويروس، تروجان، و ساير بد افزارها
– مقابله با برنامه هاي جاسوسي و سايت هاي آلوده و مشكوك
– حفظ امنيت اطلاعات شما در هنگام درج اطلاعات در فرم هاي اينترنتي
– امكان آپديت روزانه
– سيستم حفاظت از فايل ها و اطلاعات خود برنامه
– استفاده كم از منابع سيستم (RAM و CPU)
– گارد مستقر در حافظه، براي اسكن خودكار تمام فايل هايي كه با آنها سروكار داريد
– حفظ امنيت كامپيوتر شما در اينترنت و يا شبكه هاي محلي (LAN)
– كنترل اتصال هاي P2P (مثل تورنت) و برنامه هاي چت و مسنجر

مهم ترين تغييرات نسخه ۱۲٫۲٫۲۲ :

– بهبود عملكرد كلي نرم افزار

– رفع برخي مشكلات نسخه قبلي نرم افزار

 

دانلود آنتي ويروس


برچسب: ، آنتي ويروس قوي، دانلود آنتي ويروس رايگان، دانلود آنتي ويروس قوي رايگان، دانلود بهترين آنتي ويروس ها، معرفي برترين آنتي ويروس ها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۸:۵۷ توسط:faezeh موضوع:

آشنايي با بهترين آنتي ويروس ها

معرفي

بهترين آنتي ويروس جهان

اگر از سيستم‌عامل ويندوز استفاده مي‌كنيد مسلما اولين چيزي كه دوست نداريد هيچ‌گاه با آن روبرو شويد ويروس‌ها هستند. وب‌سايت تك‌رادار به تازگي نتايج تحقيقات خود را در خصوص بهترين آنتي ويروس‌ هاي رايگان سال ۲۰۱۴ ارائه كرده كه ما گزينه‌هاي برتر آن را در قالب اين مقاله به شما معرفي ميكنيم.

استفاده از آنتي ويروس بر روي سيستم‌عامل ويندوز مي‌تواند درجه‌ي بهتري از امنيت را براي شما به ارمغان بياورد و همينطور اين روزها تعداد بسيار زيادي آنتي ويروس رايگان وجود دارد كه برخي قادر هستند امنيت سيستم شما را در سطح بسيار خوبي تامين نمايند. اين آنتي ويروس هاي رايگان امنيتي قادر هستند شما را از شر بدافزارها، تروجان‌ها و ويروس‌ها و حتي تبليغات مزاحم اينترنتي در امان نگاه دارند. تنها مساله‌اي كه باقي مي‌ماند اين است كه بهترين آنتي ويروس براي شما كدام است؟

اف يك، پاسخگوي مشكلات رايانه اي و موبايل شما

مشكلات كامپيوتري,برطرف كردن مشكلات كامپيوتري,مشكلات موبايل,

در صورت استفاده از ويندوز، پيشنهاد مي‌كنيم حتما يكي از موارد زير را براي حفظ امنيت سيستم خود دريافت و نصب كنيد. همچنين در صورتي كه هنوز از آنتي ويروس Microsoft Security Essentials بر روي ويندوز خود بهره مي‌بريد، مطمئن باشيد كه زمان ارتقاي آن به يك گزينه‌ي بهتر فرا رسيده است. اين ساخته‌ي دست مايكروسافت، در آزمايشات صورت گرفته توسط مرجع معتبر AV-Test يكي از بدترين امتيازها را در زمينه‌هاي شناسايي بدست آورده كه آن را پشت سر تمامي اين آنتي ويروس‌هاي رايگان قرار مي‌دهد.

۱- آنتي ويروس رايگان Bitdefender Antivirus

قويترين آنتي ويروس,بهترين آنتي ويروس,آنتي ويروس

آنتي ويروس بيت دفندر يكي از بهترين آنتي ويروس ها براي كاربران خانگي

آنتي ويروس بيت‌دفندر موفق شد در آزمايشات سال ۲۰۱۳ مرجع AV-Test رتبه برتر بازدهي و حفاظت را از آن خود كند كه آن را به قويترين و بهترين آنتي ويروس براي كاربران خانگي بدل مي‌كند. اين آنتي ويروس رايگان بسياري از ويژگي‌هايي كه از يك نرم‌افزار آنتي ويروس انتظار داريد را حذف كرده كه البته در صورتي كه چندان بر روي قابليت‌هاي ويژه حساس نيستيد كمبودي براي شما محسوب نخواهند شد.

اين آنتي ويروس رايگان در عرض چند ثانيه نصب مي‌شود اما از خصوصيت اسكن برنامه‌ ريزي شده، استفاده از اعلان‌ها يا تغيير هرگونه تنظيمات بر اساس نياز كاربر برخوردار نيست. هدف اين آنتي ويروس سادگي و سرراستي بوده و قابليت‌هاي اساسي همچون اسكن اتوماتيك و دستي و نيز محافظت دائمي آنتي ويروس و آنتي فيشينگ را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

در صورتي كه به پكيج ويژگي‌هاي كامل‌تري نياز داشته باشيد لازم است نگاهي به گزينه‌هاي بعدي داشته باشيد اما اگر تنها خواهان حفظ امنيت پايه‌اي و سطح حفاظت بالا هستيد در انتخاب بيت‌دفندر درنگ نكنيد. چرا كه يكي از بهترين آنتي ويروس ها براي سيستم شما خواهد بود.

۲- آنتي ويروس رايگان Avast

بهترين آنتي ويروس,قويترين آنتي ويروس جهان,آنتي ويروس

آنتي ويروس Avast براي مدت طولاني يكي از بهترين آنتي ويروس هاي موجود بوده است.

آنتي ويروس Avast سال‌هاست كه يكي از بهترين آنتي ويروس هاي رايگان به شمار مي‌رود. شايد آن علامت تعجب قرار گرفته در انتهاي نام اين نرم‌افزار، كنايه‌اي بر هيجان‌انگيز بودنش باشد. شايد هم به اين خاطر شاهد اين علامت هستيم كه Avast براي مدت طولاني يكي از بهترين آنتي ويروس هاي موجود بوده است. خصوصيت اصلي اين آنتي ويروس را مي‌توان در قدرتمندي، آپشن‌هاي بسيار و استفاده‌ي ساده و آسان جستجو كرد.

اين آنتي ويروس از نظر حفاظت، بازدهي و استفاده از منابع سيستم در تست‌هاي AV-Test جايي در ميانه‌ي جدول را به خود اختصاص داده اما همچنان قادر است ۹۷ درصد از بدافزارها را بر اساس آزمايش AV Comparitives قلع و قمع كرده و در عين حال هيچ‌گاه يك فايل سالم را به اشتباه مورد تعرض قرار ندهد. Avast همچنين مجموعه‌اي از ويژگي‌ها و امكانات جانبي را نيز براي كاربران خود فراهم مي‌آورد كه ابزار بروز رساني نرم‌افزار، پاكسازي مرورگر، و طبيعتا ضد جاسوس‌ افزار و محافظت در مقابل برنامه‌هاي مخرب از آن جمله هستند.

۳- آنتي ويروس رايگان Panda Cloud

بهترين آنتي ويروس رايگان,مقايسه آنتي ويروس ها,انواع آنتي ويروس

قويترين و بهترين آنتي ويروس هاي جهان

مدت‌ها پيش زماني كه آنتي ويروس پاندا همچنان از يك خرس پاندا بعنوان نماد خود استفاده مي‌كرد، از ابزار آنلاين آن براي از ميان برداشتن بدافزاري كه به نظر مي‌رسيد هيچ برنامه‌ي ديگري قادر به يافتن آن نيست استفاده كردم. امروزه نرم‌افزار امنيتي Panda Cloud Antivirus Free يكي از بهترين آنتي ويروس‌ هاي رايگان در ليست امتيازات AV-Test محسوب مي‌شود.

اين آنتي ويروس رايگان اخيرا شاهد تغييرات اساسي در رابط كاربري خود بوده و برخي ويژگي‌ها نظير اسكن USB و اسكن برنامه‌ريزي شده كه پيش‌تر مختص نسخه‌ي Pro بود در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترين امتياز را به خود اختصاص داده و ۹۹٫۹ درصد از ويروس‌هايي كه در سيستم مورد آزمايش وجود داشته را شناسايي و مسدود سازد. پس گزينه ي بعدي براي بهترين آنتي ويروس جهان ميتواند اين نرم افزار باشد.

۴- آنتي ويروس رايگان Avira

بهترين آنتي ويروس,آنتي ويروس رايگان,آنتي ويروس Avira

آنتي ويروس Avira با شناسايي ۹۹٫۷ درصد ويروس ها جز بهترين آنتي ويروس ها قرار گرفته است.

با وجود اينكه Avira در ليست كوتاه آنتي ويروس‌ هاي رايگان در AV-Test در رده‌هاي آخر حفاظت قرار گرفته، اما در عمل موفق شده در آزمايش AV Comparatives با شناسايي و مسدود سازي ۹۹٫۷ درصد ويروس‌ها و بدافزارها جز بهترين آنتي ويروس ها قرار گرفته است. Avira حفاظت مداوم را به كاربر ارائه نموده و اسكن دستي و حفاظت وب را نيز در اختيارش قرار خواهد داد.

همچنين Avira به تازگي ويژگي جديدي تحت عنوان Protection Cloud را در نرم‌افزار رايگان خود ادغام نموده كه فايل‌ها را در آن واحد و در لحظه با ديتابيس موجود بر روي سرور مورد قياس قرار داده و سلامت آن را مورد بررسي قرار مي‌دهد. هدف از اين ويژگي شناسايي فوري هرگونه ويروس يا بدافزار جديد براي مقابله با حملات روز است. و اين يكي از ويژگي هايي ست كه اين نرم افزار را در زمره بهترين آنتي ويروس ها قرار داده است.

۵- آنتي ويروس رايگان AVG

قويترين آنتي ويروس جهان,مقايسه آنتي ويروس ها,بهترين آنتي ويروس

آنتي ويروس AVG يكي از بهترين آنتي ويروس ها از نظر مصرف منابع سخت افزاري مي باشد.

آنتي ويروس AVG در تست حفاظتي AV-Test دقيقا رتبه‌ي پس از Avast را از آن خود كرده اما در عين حال يكي از بهترين آنتي ويروس ها از نظر مصرف منابع سخت‌افزاري مي باشد كه به ندرت عمليات روزمره‌ي شما با سيستم ويندوزي خود را دچار كندي يا مشكل خواهد كرد. چنين عملكردي خصوصا براي اجراي بازي‌هاي رايانه‌اي كه در بسياري موارد بخاطر بازدهي بهتر، كاربر را مجبور به خاموش كردن آنتي ويروس مي‌نمايد بسيار ارزشمند است.

AVG مدت‌هاست كه در ميان بهترين آنتي ويروس هاي رايگان موجود حضور دارد و همه مدل ويژگي اساسي و جانبي را به رايگان به كاربران خود هديه مي‌كند. خصوصيات اين آنتي ويروس از حفاظت دائمي آنتي ويروس و ديوار آتش گرفته تا اسكن ايميل، حفاظت وب، و حتي حفاظت دستگاه موبايل را شامل مي‌شود. آنتي ويروس AVG موفق شده در آخرين آزمايش AV Comparitives حدود ۹۷٫۲ درصد از ويروس‌ها و بدافزارها را شناسايي و مسدود نمايد.

۶- آنتي ويروس رايگان FortiNet FortiClient

آنتي ويروس,انواع آنتي ويروس,قويترين آنتي ويروس

قويترين و بهترين آنتي ويروس هاي رايگان براي مصارف خانگي

fortinet بيشتر به منظور امنيت شبكه در دنياي مصارف تجاري و كسب و كار توسعه يافته اما نسخه‌ي رايگان FortiClient يكي از قويترين آنتي ويروس هاي مناسب براي كاربران خانگي به شمار مي‌رود. آنتي ويروس FortiNet در تست AV-Comparitives امتياز ۹۹ درصد را كسب كرده و مجموعه‌اي كه از يك آنتي ويروس مناسب انتظار مي‌رود را با خود به همراه دارد. به همين دليل در ليست بهترين آنتي ويروس هاي جهان قرار ميگيرد.

ديوار آتش، اسكن برنامه‌ريزي شده و اسكن نفوذپذيري و آسيب‌پذيري‌ها از جمله خصوصيات اين آنتي ويروس هستند. علاوه بر اين قابليت كنترل والدين نيز براي آن در نظر گرفته شده تا والدين بتوانند با خيال راحت‌تري سيستم را به فرزندان خود بسپارند.

۷- ۳۶۰ Internet Security 2013

قويترين آنتي ويروس جهان,بهترين آنتي ويروس جهان,انواع آنتي ويروس

مقايسه بهترين آنتي ويروس هاي جهان

شركت نرم‌افزاري چيني Qihoo، برنامه‌ي ۳۶۰ Internet Security را بعنوان اولين ابزار امنيتي بين‌المللي خود ارائه كرد. اين آنتي ويروس در تست‌هاي AV-Test يكي از بهترين آنتي ويروس ها بوده و تنها AVG و Bitdefender موفق شده‌اند امتيازات بالاتري را نسبت به ۳۶۰ Internet Security كسب كنند. از نظر مسائل حفاظتي، اين برنامه در ميانه‌ي ليست قرار مي‌گيرد اما در آزمايش عملي AV Comparitives امتياز قابل توجه ۹۹٫۴ درصد به آن داده شده است.

اين آنتي ويروس تا حدودي نسبت به ساير گزينه‌هاي موجود در اين ليست ساده‌تر بوده و بر خلاف FortiClient، از قابليت كنترل والدين يا فايروال برخوردار نيست. همچنين خصوصيت فيلتر اسپم كه در AVG شاهدش هستيم نيز در اين برنامه يافت نخواهد شد.

اما ۳۶۰ Internet Security نيز خصوصيات منحصر بفرد خود را ارائه مي‌كند كه از آن جمله مي‌توان به پشتيباني از اسكن دستگاه موبايل اشاره كرد. اگر تنها نياز به يك نرم‌افزار آنتي ويروس و حفاظت ساده داشته باشيد كه سيستم شما را به خوبي در امان نگاه دارد اين نرم افزار بهترين آنتي ويروس انتخابي خواهد بود.


برچسب: ، آنتي ويروس رايگان، انواع آنتي ويروس ها، معرفي آنتي ويروس موجود در بازار، معرفي آنتي ويروس هاي برتر، معرفي برترين آنتي ويروس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۸:۰۳ توسط:faezeh موضوع:

آنتي ويروس چيست؟

آنتي ويروس چيست و چگونه عمل مي كند

نرم افزارهاي آنتي ويروس اختصاصاً براي دفاع از سيستم ها در برابر تهديدهاي ويروسها طراحي و نوشته مي شوند. متخصصان امنيتي قوياً توصيه به استفاده از آنتي ويروس مي كنند زيرا آنتي ويروس از رايانه شما نه تنها در برابر ويروسها بلكه در برابر انواع بدافزارها نيز محافظت مي كند. در واقع آنتي ويروس يك برنامه كامپيوتري است كه براي مرور فايلها و تشخيص و حذف ويروسها و ديگر بدافزارها از آن استفاده مي شود.

در اين مقاله برخي از تكنيكهاي رايج در بين آنتي ويروسها را كه براي تشخيص بدافزارها به كار برده مي شوند مورد بررسي قرار خواهيم داد. در حالت كلي آنتي ويروس ها از دو تكنيك اصلي براي رسيدن به اهدافشان استفاده مي كنند:

● روش مبتني بر كد (امضا): در اين روش با استفاده از يك ديكشنري ويروس كه حاوي امضاي ويروسهاي شناخته شده است، احتمال وجود ويروسهاي شناخته شده در فايلها مورد بررسي و آزمايش قرار مي گيرند.

● روش مبتني بر رفتار: در اين روش هدف شناسايي رفتارهاي مشكوك هر برنامه كامپيوتري است، زيرا احتمال دارد رفتار مذكور نشان دهنده يك آلودگي ويروسي باشد.

اغلب آنتي ويروسهاي تجاري از هر دو روش فوق ولي با تأكيد بر روي امضاي ويروس، استفاده مي كنند. در زير روشهاي مذكور را با تفصيل بيشتري توضيح مي دهيم.

● روش مبتني بر كد (امضا)

اغلب برنامه هاي آنتي ويروس در حال حاضر از اين تكنيك استفاده مي كنند. در اين شيوه، رايانه ميزبان، درايوهاي حافظه و يا فايلها با هدف پيدا كردن الگويي كه نشان دهنده يك بدافزار باشد، مورد جستجو قرار مي گيرند. اين الگوها معمولاً در فايلهايي به نام فايلهاي امضا ذخيره مي شوند. فايلهاي مذكور توسط فروشندگان نرم افزارهاي آنتي ويروس طبق يك برنامه منظم به روز رساني مي شوند تا قادر باشند بيشترين تعداد ممكن حمله هاي بدافزاري را شناسايي كنند. مشكل اصلي تكنيك بررسي امضا اين است كه نرم افزار آنتي ويروس بايد قبلاً به روز رساني شده باشد تا بتواند به مقابله و خنثي سازي بدافزارها بپردازد و لذا بدافزارهاي جديدي كه هنوز شناسايي نشده و به فايلهاي امضا اضافه نشده اند تشخيص داده نمي شوند.

در اين شيوه زماني كه نرم افزار آنتي ويروس يك فايل را مورد آزمايش قرار مي دهد، به يك ديكشنري ويروس كه حاوي امضاي ويروسهاي شناخته شده است مراجعه مي كند. در صورتي كه هر تكه از كد فايل با يك ويروس شناخته شده مطابقت داشته باشد، فايل مذكور به عنوان يك فايل آلوده شناسايي شده و آنتي ويروس يا آن را پاك مي كند و يا آن را قرنطينه مي نمايد تا برنامه هاي ديگر به آن دسترسي نداشته و همچنين از انتشار آن جلوگيري به عمل آيد. در برخي موارد نيز امكان بازسازي فايل آلوده از طريق حذف ويروس از فايل اصلي وجود دارد كه در صورت امكان آنتي ويروس اين كار را انجام مي دهد.

همان طور كه در بالا نيز گفتيم، آنتي ويروسهاي مبتني بر امضا براي موفق بودن در درازمدت، نياز دارند كه مرتباً ديكشنري حاوي امضاهاي ويروس را به صورت آنلاين به روز رساني نمايند. زماني كه يك ويروس جديد در دنياي رايانه پديدار مي شود، كاربران با تجربه تر فايلهاي آلوده را براي نويسندگان آنتي ويروس ها ارسال مي كنند تا آنها بتوانند ويروس مزبور را شناسايي كرده و مشخصات آن را به ديكشنري اضافه كنند.

آنتي ويروس هاي مبتني بر امضا غالباً فايلها را در زمان اجرا، باز و بسته شدن و همچنين زماني كه ايميل مي شوند، مورد آزمايش قرار مي دهند. به اين وسيله يك ويروس شناخته شده به محض وارد شدن به رايانه تشخيص داده مي شود. همچنين مي توان برنامه هاي آنتي ويروس را طوري برنامه ريزي كرد كه در زمانهاي معيني به بررسي كل فايلهاي موجود بر روي ديسك سخت بپردازند.

با وجودي كه روش مبتني بر امضا مؤثر شناخته شده است ولي ويروس نويسان همواره تلاش مي كنند تا يك قدم جلوتر از آنتي ويروس ها حركت كنند و اين كار را از طريق ايجاد ويروسهاي چندريختي انجام مي دهند. ويروسهاي چندريختي در واقع داراي يك مكانيزم دفاعي رمزنگاري هستند. بدافزارهايي از اين نوع رمزنگاري به عنوان يك مكانيزم دفاعي استفاده مي كنند كه مي خواهند خود را تغيير دهند تا از خطر تشخيص داده شدن توسط نرم افزارهاي آنتي ويروس در امان بمانند. اين بدافزار ها معمولاً خود را با يك الگوريتم رمزنگاري به صورت رمزي درآورده و سپس براي هر دگرگوني از يك كليد رمزگشايي متفاوت استفاده مي كنند. بنابراين بدافزار هاي چندريختي مي توانند از تعداد نامحدودي الگوريتم رمزنگاري به منظور ممانعت از تشخيص استفاده كنند. در هر بار تكرار بدافزار جزئي از كد رمزگشايي دچار تغيير مي شود. بسته به نوع هر بدافزار، عمليات خرابكارانه يا ديگر اعمالي كه توسط بدافزار انجام مي شوند مي توانند تحت عمليات رمزنگاري قرار بگيرند. معمولاً يك موتور دگرگوني در بدافزار رمزنگاري شده تعبيه شده است كه در هر بار تغيير، الگوريتم هاي رمزنگاري تصادفي را توليد مي كند. سپس موتور مذكور و بدافزار توسط الگوريتم توليدي رمزنگاري شده و كليد رمزگشايي جديد به آنها الصاق مي شود.

نكته اي كه نبايد آن را از نظر دور داشت اينست كه روشهاي متنوعي براي رمزنگاري و بسته بندي بدافزارها وجود دارد كه تشخيص انواع شناخته شده بدافزارها را براي آنتي ويروسها بسيار سخت يا غيرممكن مي سازد. لذا تشخيص اينگونه ويروسها نيازمند موتورهاي قوي باز كردن بسته بندي است كه بتوانند فايلها را قبل از آزمايش رمزگشايي نمايند. متأسفانه بسياري از آنتي ويروس هاي محبوب و معروف امروزي فاقد توانايي تشخيص ويروس هاي رمزنگاري شده هستند.

● روش مبتني بر رفتار

روش مبتني بر رفتار بر خلاف روش پيشين تنها در تلاش براي شناسايي ويروسهاي شناخته شده نيست و به جاي آن رفتار همه برنامه ها را نظارت مي كند. اين تكنيك سعي در تشخيص انواع شناخته شده و همچنين انواع جديد بدافزار دارد و اين كار را از طريق جستجوي ويژگيهاي عمومي و مشترك بدافزارها انجام مي دهد. براي مثال اگر يك برنامه سعي در نوشتن داده بر روي يك برنامه اجرايي ديگر را داشته باشد، اين رفتار به عنوان يك رفتار مشكوك شناسايي شده و به كاربر هشدار لازم داده مي شود. سپس از او در مورد اينكه چه كاري بايد انجام شود سؤال مي شود.

آنتي ويروس هاي مبتني بر رفتار بر خلاف آنتي ويروس هاي مبتني بر امضا از رايانه در برابر ويروسهاي جديد نيز كه امضاي آنها در هيچ ديكشنري موجود نيست، محافظت به عمل مي آورند. البته مشكل اين آنتي ويروسها تعداد زياد تشخيصهاي مثبت اشتباه و هشدارهاي به كاربر است كه موجب خستگي و سر رفتن حوصله كاربران مي شود. در صورتي كه كاربران به همه هشدارها پاسخ Accept را بدهند عملاً آنتي ويروس بلااستفاده شده و كارايي خود را از دست خواهد داد، به همين دليل آنتي ويروس ها استفاده از اين روش را روز به روز محدودتر مي كنند.

به روش مبتني بر رفتار جستجوي اكتشافي يا Heuristic نيز گفته مي شود زيرا سعي در كشف رفتارهاي مشكوك و شناسايي بدافزارها دارد. مهمترين فايده اين روش تكيه نكردن آن بر فايلهاي امضا براي تشخيص و مقابله با بدافزار است. به هر حال همان طور كه گفتيم بررسي اكتشافي نيز با مشكلات خاصي روبرو است از جمله:

● تشخيص مثبت اشتباه يا False Positive

اين روش از ويژگيهاي عمومي بدافزار ها استفاده مي كند، و بنابراين ممكن است برخي از نرم افزارهاي قانوني و معتبر را در صورتي كه خصوصياتي شبيه بدافزارها داشته باشند، نيز به اشتباه بدافزار شناسايي كند.

● بررسي كندتر

پروسه جستجوي ويژگيها براي يك نرم افزار بسيار سخت تر از جستجوي الگوهايي مشخص است. به همين دليل جستجوي اكتشافي مدت زمان بيشتري نسبت به جستجوي امضا جهت شناسايي بدافزارها نياز دارد.

● نديدن ويژگيهاي جديد

در صورتي كه يك حمله بدافزاري جديد ويژگيهايي را از خود به نمايش بگذارد كه پيش از اين شناسايي نشده اند، جستجوي اكتشافي نيز آن را شناسايي نمي كند مگر اينكه به روز رساني شده و ويژگي مذكور به حافظه آن اضافه شود.

● روشهاي ديگر

 استفاده از Sandbox

يك روش ديگر براي تشخيص ويروسها استفاده از sandbox است. يك sandbox سيستم عامل را شبيه سازي كرده و فايلهاي اجرايي را در اين شبيه سازي اجرا مي كند. بعد از پايان اجراي برنامه ها sandbox در مورد تغييراتي كه ممكن است نشان دهنده ويروس باشد مورد ارزيابي قرار مي گيرد. به علت سرعت پايين اين روش تشخيص، از آن فقط در صورت تقاضاي كاربر استفاده مي شود.

● فناوري ابر

در نرم افزارهاي آنتي ويروس رايج و امروزي يك فايل يا برنامه جديد تنها توسط يك تشخيص دهنده ويروس در يك زمان مورد بررسي قرار مي گيرد. آنتي ويروس ابري مي تواند برنامه ها يا فايلها را به يك شبكه ابري ارسال كند كه در آن از چندين آنتي ويروس و چندين ابزار تشخيص بدافزار به صورت همزمان استفاده مي شود.

آنتي ويروس ابري در واقع يك آنتي ويروس مبتني بر محاسبات ابري است كه توسط دانشمندان دانشگاه ميشيگان توليد شده است. هر زمان كه رايانه يك فايل يا برنامه جديد را دريافت يا نصب كند يك نسخه از آن به صورت خودكار براي ابر آنتي ويروس ارسال مي شود و در آنجا با استفاده از ۱۲ تشخيص دهنده متفاوت كه با يكديگر كار مي كنند، مشخص مي شود كه آيا باز كردن فايل يا برنامه مذكور امن است يا خير.

● ابزار پاكسازي ويروس

يك ابزار پاكسازي ويروس در واقع نرم افزاري است كه براي تشخيص و پاكسازي ويروسهاي خاصي طراحي شده است. لذا بر خلاف آنتي ويروسهاي كامل از آنها انتظار تشخيص گستره وسيعي از ويروسها را نداريم بلكه آنها براي تشخيص و پاكسازي ويروسهاي ويژه اي از روي رايانه هاي قرباني طراحي شده اند و در اين كار به مراتب موفق تر از آنتي ويروس هاي عمومي عمل مي كنند. برخي اوقات آنها براي اجرا در محلهايي طراحي مي شوند كه آنتي ويروس هاي معمولي نمي توانند در آن محلها اجرا شوند. اين حالت براي مواقعي كه رايانه به شدت آسيب ديده و آلوده شده است مناسب است.

● تشخيص آنلاين

برخي وب سايتها امكان بررسي فايلهاي بارگذاري شده توسط كاربر به صورت آنلاين را فراهم مي كنند. اين وب سايتها از چندين تشخيص دهنده ويروس به صورت همزمان استفاده مي كند و گزارشي را در مورد فايلهاي بارگذاري شده براي كاربر تهيه مي كنند. براي مثال مي توان به وب سايتهاي COMODO Automated Analysis System و VirusTotal.com اشاره كرد.

در پايان بايد بگوييم درست است كه استفاده از آنتي ويروس ها اجتناب ناپذير بوده و شكي در سودمند بودن آنها نيست ولي برخي از اوقات دردسرهايي را براي كاربران ايجاد مي كنند. براي مثال برنامه هاي آنتي ويروس در صورتي كه به صورت مؤثر طراحي نشده باشند، كارايي رايانه را كاهش داده و باعث كند شدن آن مي شوند، ممكن است كاربران بي تجربه در فهميدن هشدارهاي آنتي ويروس مشكل داشته باشند و پيشنهاداتي را كه آنتي ويروس به آنها ارائه مي كند درست متوجه نشوند. گاهي اوقات يك تصميم نادرست ممكن است منجر به نشت اطلاعات شود. در صورتي كه آنتي ويروس از جستجوي اكتشافي استفاده كند كارايي آن به ميزان تشخيصهاي مثبت نادرست و تشخيصهاي منفي نادرست بستگي دارد، و در آخر از آنجا كه برنامه هاي آنتي ويروس غالباً در سطوح بسيار قابل اطمينان در هسته سيستم اجرا مي شوند، محل خوبي براي اجراي حملات بر عليه رايانه مي باشند.


برچسب: ، آنتي ويروس قوي، انواع نرم افزار رايگان، دانلود برترين آنتي ويروس ها، معرفي آنتي ويروس موجود در بازار، معرفي آنتي ويروس هاي برتر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۷:۰۱ توسط:faezeh موضوع: